2009. január 6., kedd

árképzés


Tegnap ebédre a szokásos helyemen vettem egy jó kis salátát és hozzá egy finom sajtos pitát. Pont betanult egy pasi a kasszánál, igy hallhattam, ahogy a főnök mondogatja neki, 350, 300, 50. Miután tudtam hogy csak két tételt vettem, hamar kisakkoztam, hogy az 50 a dobozért kerül a pénztárgépbe, amibe ugye a salátámat csomagolták. Elgondolkodtam, hogy milyen hülye árképzési rendszer ez. Hiszen ha ott enném meg a kaját - de miután nem volt kisérőm az ebédhez és nem szeretek egyedül üldögélve kajálni, igy inkább elvittem magammal és megettem máshol - szóval ha ott enném meg, akkor maradna utánam egy tálca, egy tányér és egy pár evőeszköz, amit el kell majd mosogatni, az pedigt idő, energia és gép vagy emberigényes művelet, ergo pénzbe kerül. Ha elviszem, akkor viszont nem foglalom a helyet, ergo többen tudnak jönni enni-inni, mosogatnivalót termelni, és jobban megy a bolt. Ráadásul, ha kasszába üti a tételeket, márpedig azt mint tudjuk kötelező :) akkor még az áfát is fizetheti az 50 forintos dobozom után. Ha viszont nem ütné külön, akkor a dobozok költség oldalon megjelennek és még az áfáját is visszaigényelheti. Ha meg annyira számít az 50 ft, akkor tessék a kajákat úgy árazni, hogy beleférjen a doboz költsége. És ha mosogatás költsége belefér, akkor a doboz is belefér, szerintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése