2009. január 14., szerda

csináljuk máshogy

Sokat szoktam gondolkodni azon, hogy mennyire áll vagy bukik egy vállalkozás sikeressége magán az ötleten, vagy fontosabb inkább a hogyan? Hajlok arra, hogy nem kell bomba ötlet, elég ha azt amit csinálok, jól csinálom. Legjobb példa erre nekem mindig a patika. Igen sok van belőle, sokféle, és ha nem tévedek vállalkozásként müködnek. Vagyis sokan gondolták úgy hogy nyitnak egy patikát és abból meggazdagodnak (vagy legalább is megélnek). Semmi extra ötlet, semmi különlegesség, csak egy patika.
Mi vevők kényszerből járunk oda és nem feltétlen válogatunk, hogy melyikbe menjünk ha éppen sietős. DE, ha valahol kedvesen szolgáltak ki, esetleg jó választ kaptunk a kérdésünkre, sőt még gyorsan meg is úsztuk a dolgot, akkor lehet hogy oda megyünk inkább vissza. Sőt, ha a kezünkbe nyomnak valami termékmintát, százalékos kupont vagy pontgyüjtőt, máris kialakul a kötődés. És ha a kényelmi szempontjainkat is kiszolgálják és gyógyszerwebáruházat üzemeltetnek hogy némi felárért kihozzák sos a gyógyszert, akkor egyenesen megnyertek magunknak.
Persze ehhez még az is kell, hogy jól megközelíthető helyen legyen, tudjak róluk, ők tudjanak rólam (és a többi pontenciális vásárlójukról) legyen kínálat és nézzen ki valahogy.
Nagyon sok ellenpéldát tudnék felsorolni... és gondolom nekik nem is megy annyira, mint mondjuk az egyre többet látható, láncba sorakozott patikák, akik közösen próbálnak kitünni a sok másik közül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése