2009. január 19., hétfő

miért hisszük, hogy jár nekünk

Mostanság beszélnek róla, hogy bizonyos jövedelem után elveszik a családi pótlékot. Nekem nem fáj, mindegy hogy van vagy nincs, nem érezzük. Viszont azoktól nem venném el, akiknek szükségük van rá. A baj szerintem ott van, hogy azért akarják megvonni ezt a támogatást, hogy több pénz maradjon a nagy államkasszában. Ezzel már nem értek egyet. Én inkább rendelkeznék fölötte: jótékony célra fordítanám, takarékszámlára tenném a gyerekemnek, odaadnám a kisnyugdíjas dédinek, vagy még ezer ötletem volna, de arra, hogy ezt is elfecséreljük miniszteri fizetésre, fekete limuzinszerü autókra, no azt már nem, akkor igényt tartok rá!!! Végülis rendes adófizetőként jogosult vagyok rá.
Én azt hiszem más juttatásokat vennék el. Csak egy példa: abszurdnak tartom, hogy ameddig egy nő gyesen van otthon, szabadságra jogosult és megilleti az éves rendes fizetett szabadsága. Igaz, hogy nem dolgozik, de azért szabit kap. Van ilyen valahol máshol ezen a földön?
Azt is luxusnak tartom, hogy a bölcsödei ellátás mint olyan ingyenes és az étkezést is támogatják, mi 2007-ben 360 Ft-ot fizettünk egy napért (reggeli, tízórai, ebéd, uzsi) pedig ha a gyerek otthon van, akkor is eszik, az is pénzbe kerül és ha csak krumplit és almát adok neki, akkor sem úszom meg ennyiből. Ez is abszurd, nem?
A barátnőm Hollandiában óránként 6 Eurot fizet a bölcsiért. Igaz, amióta ő is dolgozik, nem csak apa, kapnak vmi kedvezményt. Ja, és a gyerekek délben szendvicset kapnak, nem főtt kaját :) culture clash
Azt hiszem egy valami jár nekünk: egy nagy adag felelősség, amit manapság ebben a kontextusban öngondoskodásnak hívnak. Ezt miért nem érezzük?

2 megjegyzés:

  1. Ha én dönthetnék, akkor eltörölném a családtámogatást és helyette adnék egy combos adókedvezményt. Na onnantól mindenki teljesen bejelentené magát, ergo csökkenne a fekete munka is. De ahogy Téged, engem sem kérdez meg senki! :-((

    VálaszTörlés
  2. támogatom az adókedvezmény ötletet!
    főleg mert nagyon tisztességesen fizetek adót!

    VálaszTörlés