2009. január 7., szerda

foglalkozása?


Amikor a fiam ovis jelentkezésekor ki kellett tölteni a szülők adatait, sokáig gondolkoztam mit is írjak az 'anyuka foglalkozása' sorba. Legyek vállalkozó? Vagy jobb ha ügyvezetőnek nevezem magam? Nem, ezek nem foglalkozások, ezek maximum kategóriák, beosztások.
De akkor minek nevezhetném magamat, ha gyakorlatilag mindent én csinálok a vállalkozásban, vagyok egyszerre pénzügyes, adatrögzítő, futár, anyagbeszerző, sofőr, hostess, ügyfélkapcsolattartó, titkárnő, takarítónő, üzletvezető, ügyvezető, tulajdonos és még sorolhatnám. Pont ezért vagyok vállalkozó, mert mindent én csinálok, ettől kisvállalkozás amit csinálok, mert én csinálom.
Valahogy a magyar nyelv a vállalkozás szót egyfajta negatív fűszerezéssel bocsátotta útjára. Főleg igaz ez, ha valaki magát vállakozónak nevezi. Van aki rögtön napszemüveges, rövidrenyírt, nagyautós maffiózós pasit lát maga előtt, mások inkább a lúzer kényszervállalkozót, aki ahhoz hogy munkát kapjon és számlaképes legyen vállalkozott valalmire, de koránt sem biztos hogy sikerül neki :).
Na de akkor mi legyen a jó szó az ilyesfajta vállalkozókra mint én?

4 megjegyzés:

  1. Tökéletesen megfogalmaztad, ami a jelen helyzetben a fejekben /az enyémben is/ megtalálható. Pedig az egyéni vállalkozók mindazt csinálják /köztük én is/, amit felsoroltál. Miközben ez a legrosszabb adózási mód /a könyvelőm szerint/.
    Én is várom a választ.

    VálaszTörlés
  2. a kérdés költői...
    ezúton ne tőlem várjátok a választ.

    VálaszTörlés
  3. Van egy meglepi Neked a blogomon!

    VálaszTörlés